شما هم مثل من برنامه ریزی تان در تعطیلات دچار مشکل می‌شود؟ با اینکه از تعطیلی خوشم می‌آید، اما از سوی دیگر هر کاری می‌کنم نمی‌توانم روزهای تعطیل را مطابق میل خودم برنامه‌ریزی کنم.

بیشتر وقت‌ها روزهای تعطیلم صرف کارهایی می‌شود که از پیش تعیین نکرده‌ام. مثل همراهی با جمع خانواده. اما همین از پیش تعیین نشده ها هم گاهی تفریح سالم و خوبی است میان هزاران کاری که در طول هفته انجام می‌دهیم.


از آنجایی که برای کارهای هفته و برنامه ریزی‌هایم همیشه ذوق فراوانی دارم، هیچ وقت غروب آخرین روز تعطیل برایم دلگیر نیست. از طرفی لذت تفریح روزهای تعطیل را چشیده‌ام و از سوی دیگر خوشحالم که دوباره به برنامه‌های خودم بر می‌گردم.


تعریفی که من از تفریح شنیده‌ام این است: کاری را انجام بده که بدون چارچوب و هیجان آفرین باشد و برنامه خاصی هم نداشته باشد و متفاوت با کارهایی باشد که هر روز انجامشان می دهی.

شاید لازم باشد نگاه دوباره‌ای به نوع تفریحمان بیندازیم. تفریح تعریف خاصی ندارد. برای لذت بردن از روزهای تعطیل و تفریح لازم نیست حتما به هتل پنج ستاره برویم و در ساعت مشخصی کار مشخصی انجام بدهیم. همین که از چارچوب قوانین هر روزه‌مان خارج شویم نوعی تفریح است.

مثلا ممکن است برای یک نفر لم دادن تمام روز روی مبل و هیچ کاری نکردن تفریح باشد. برای یک نفر شاید گپ و گفت با دوستانش، یا بودن در جمع خانواده‌اش.


هرچه آسان‌تر بگیریم، تفریحاتمان لذت‌بخش‌تر می‌شود. هر چیزی که خلاف عادت‌های روزمره ما باشد تفریح حساب می‌شود. برای تفریح کردن سخت نگیریم.